Få mail når jeg legger ut nytt innlegg

31. okt. 2012

Rosa marengs

Siden jeg er hjemme en uke, tenkte jeg at jeg likegodt kunne prøve å bake noe jeg ikke har bakt før. Må jo ha noen å gjøre : )
Sååå jeg har laget rosa marengs med jordbærsmak, kjempegodt! Og kjempelett: )




















Ingredienser:
4 eggehviter
2 dl sukker
1/5 ts vaniljesukker
ca 2 ts jordbærsyltetøy

Pisk eggehvitene til de skummer, så blander du inn litt og litt av sukkeret.
Når eggehvitene og sukkeret er pisket stivt, blander du inn vaniljesukkeret og syltetøyet.
Jeg hadde også i litt rød konditorfarge for å få farge på dem.

Fordel røren på et bakepapir og stek på 100 grader i ca 1 time (det varierer litt på størrelsen). Jeg brukte en sprøytepose til å fordele røren, men det går sikkert å bruke en skje eller noe sånt også:)



3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Da tror jeg de blir knust :o Men kom hit så kan du få:)

      Slett
    2. De så gode ut :)

      Fin blogg.

      Slett