Få mail når jeg legger ut nytt innlegg

26. feb. 2013

Soweto weekend

I helgen som var tok vi turen  til Soweto, en av townshipene her i Sør-Afrika. Vi ble delt inn to og to, og bodde sammen med familier som bor i townshipen. Selv om vi ikke fikk så veldig mye tid sammen med familiene, var det en superkoselig helg! Vi fikk bli kjent med hvordan de lever, og møte noen av vennen til vertsmoren vår. På dagene hadde vi diverse opplegg sammen med resten av klassen, blandt annet dro vi på litt forskjellig museer, besøkte Nelson Mandelas hus og vi fikk også tid til litt shopping :)
Etter vi kom hjem fra Soweto har det egentlig ikke skjedd så veldig mye. Vi jobber på skolene igjen, men har heldigvis kommet til litt høyere klassetrinn nå! Var ikke akkurat så mye vi fikk gjort i en klasse hvor elevene så vidt skjønte engelsk.. Jeg har vært i 7. klasse de siste dagene, og satser på at jeg får bli der resten av perioden. 

Vi så forresten Rotterolf skikkelig for første gang i dag! Når jeg sto og skulle ta ut klær fra skapet mitt, syntes jeg at jeg hørte noe opp på skapet.. Er skråskap, for at det skal passe med taket, så det var akkurat rett høyde for at jeg kunne titte inn, og der lå han.. Midt oppå skapet.. Vi har sagt i fra til de som jobber her, så håper på å få fjernet den snart.. 











Soweto familien



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar